Terapia wzrokowa
Choroby narządu wzroku często wymagają przeprowadzenia specjalistycznej terapii. W naszym gabinecie leczenie przeprowadza doświadczony optometrysta posiadający szeroką wiedzę oraz kompetencje do tego, by zająć się Pacjentami. Przed rozpoczęciem terapii personel wykonuje dokładne badanie, które ma calu sprawdzić następujące elementy: ostrość wzroku, wadę refrakcji (krótkowzroczność, nadwzroczność, astygmatyzm), ustawienie oczu, występowanie tłumienia, poziom stereopsji (widzenia przestrzennego), parametry akomodacji, ruchomość oczu, stan fiksacji, zakresy i sprawność wergencji fuzyjnej. Takie badania pozwalają ocenić, nad którymi aspektami należy pracować, by komfort życia Pacjentów uległ znacznej poprawie. Pełne dane dotyczące funkcjonowania narządu wzroku są kluczowe w podjęciu decyzji o rozpoczęciu prawidłowego leczenia, dlatego przywiązujemy bardzo dużą wagę do poprawnej i wnikliwej diagnostyki.
W każdym z naszych gabinetów znajdziecie Państwo specjalnie wyposażoną i przystosowaną do potrzeb najmłodszych STREFĘ MAŁEGO PACJENTA, w której dzieci czują się swobodnie i naturalnie. Dzięki temu badania i zajęcia terapeutyczne przebiegają w warunkach komfortowych dla dzieci i rodziców.
Naszym priorytetem jest zarówno skuteczność, jak i holistyczne podejście do funkcjonowania całego organizmu dlatego oprócz kontroli okulistycznej oraz optometrycznej oferujemy także terapię wzroku rozszerzoną o aspekt integracji sensorycznej. Oprócz działań związanych bezpośrednio ze wspieraniem prawidłowego funkcjonowania narządu wzroku, dbamy równocześnie o inne procesy wspierające i usprawniające funkcje wzrokowe. Korzystając z wszechstronnego przygotowania naszych terapeutów (w tym także pedagogicznego) opracowaliśmy specjalne procedury i wzbogaciliśmy zajęcia terapeutyczne o elementy ułatwiające dzieciom koncentrację uwagi, długotrwałe skupienie na wykonywanym ćwiczeniu, a także budujące motywację do systematycznego wykonywania ćwiczeń domowych, co wydatnie wpływa na skuteczność terapii.
Prawidłowa praca narządu wzroku oraz jego regularne kontrolowanie jest szczególnie ważne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, gdy rozwijają się kluczowe kompetencje szkolne. Zaburzenia mogą pojawić się na wielu poziomach i dotyczyć różnych funkcji w obszarze narządu wzroku co może mieć olbrzymi wpływ na szkolne funkcjonowanie dzieci – zarówno edukacyjne jak i sportowe oraz społeczne. Wykrycie problemów we wczesnej fazie i poddanie ich adekwatnej terapii może znacznie poprawić komfort szkolny i sukcesy edukacyjne dziecka.
Serdecznie zachęcamy do wizyty - tym bardziej, że regularne badania są szczególnie istotne na etapie dorastania, aby zadbać o prawidłowy rozwój wzroku.
Kiedy warto przeprowadzić terapię?
Terapię wzrokową najczęściej przeprowadza się u dzieci, ponieważ ich układ wzrokowy jest najbardziej plastyczny, a stany patologiczne nieutrwalone. Odpowiednie leczenie można wprowadzić również u osób dorosłych. Wieloletnie doświadczenie w zakresie diagnostyki oraz terapii urazów oka pokazało nam, że także osoby starsze mogą znacznie usprawnić widzenie poprzez zastosowanie prawidłowo dobranych ćwiczeń. Zaburzenia widzenia mogą bowiem pojawić się po urazach głowy spowodowanych np. wypadkami samochodowymi prowadzącymi do powstawania zmian w obrębie ośrodkowego układu nerwowego. Objawia się to między innymi częstymi bólami i zawrotami głowy, pojawieniem się problemów z orientacją w przestrzeni, brakiem koncentracji czy zezem. Biorąc pod uwagę powyższe terapia wzrokowa jest jak najbardziej wskazana niezależnie od wieku Pacjentów.
Jakie zaburzenia można wyleczyć za pomocą terapii?
Poprawnie przeprowadzona terapia może pomóc wyleczyć wiele schorzeń. Oprócz wyżej wymienionych dysfunkcji, w ten sposób leczy się także zaburzenia fiksacji, zeza, oczopląs, podwójne widzenie (spowodowane urazami neurologicznymi lub urazami głowy). Ćwiczenia pod kontrolą doświadczonego optometrysty pomogą również w przypadku niedowidzenia, zwanego także „leniwym okiem”. Podejmujemy odpowiednie działania w przypadku zaburzeń akomodacji i ruchów oczu, problemami z nauką czytania i pisania, zaburzeniami koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz powiększającą się krótkowzrocznością.